کسب و کار

راهنمای خرید بهترین پرینتر استوک از فروشگاه اینترنتی معتبر

راهنمای خرید بهترین پرینتر استوک از فروشگاه اینترنتی معتبر
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه، به دلیل افزایش بی رویه قیمت‌ پرینترهای تازه و جدید، تقاضا برای خرید پرینترهای دست دوم یا کارکرده به طرز چشمگیری افزایش یافته است. این واقعیت نشان می ‌دهد که نوسانات شدید و افزایش چشمگیر قیمت‌ چاپگرها، حتی سازمان ‌ها و ادارات دولتی و خصوصی را نیز به سمت خرید پرینتر استوک یا کارکرده سوق داده است.

فروشگاه “استوک ارزان” به عنوان یک عرضه ‌کننده خوش نام، بهترین پرینترهای موجود در بازار را ارائه می‌دهد. این پرینترهای پیشرفته‌ متعلق به برندهای معتبر جهانی مانند HP، Canon، Samsung، Brother و … هستند. استوک ارزان با تضمین کارکرد صحیح این دستگاه‌ها، محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می ‌دهد.

 

انواع پرینتر استوک

پرینترهای استوک دارای تنوع بسیاری هستند و هر یک از آن‌ها ویژگی‌ ها و مشخصات منحصر به فرد خود را دارند. این تقسیم ‌بندی شامل چاپگرهای حرارتی، ضربه ‌ای، جوهر افشان، لیزری، سه ‌بعدی و چاپگرهای ماتریس نقطه ‌ای می باشد.

در این تقسیم ‌بندی، چاپگر استوک لیزری و جوهر افشان به‌ عنوان برترین و پرمصرف ترین پرینترهای استوک شناخته می شوند. این نوع پرینترها جایگزین ‌های ایده‌آلی برای پرینترهای ماتریس نقطه‌ ای و ضربه ‌ای به حساب می ‌آیند. در ادامه، به توضیح مشخصات و ویژگی‌ های این دو نوع پرینتر خواهیم پرداخت.

 

پرینتر جوهرافشان استوک

پرینتر استوک جوهر افشان در رده پرطرفدارترین پرینترهای موجود در بازار قرار دارد. این نوع از پرینترها برای چاپ تصاویر مانند تصاویر رنگی، عکس ‌ها، بروشورها، کاتالوگ ‌ها و موارد مشابه بهترین گزینه محسوب می‌ شوند.

چاپگرهای جوهر افشان برای محیط ‌های خانگی، آتلیه‌ ها، ادارات کوچک و مدارسی که نیاز به چاپ و پرینت اسناد رنگی دارند، مناسب است.

 

پرینتر لیزری استوک

یکی از به ‌روزترین پرینترهای موجود در بازار، پرینتر لیزری است. این نوع پرینترها پس از پرینترهای جوهر‌افشان وارد بازار شدند و نقص پرینترهای جوهر‌افشان را جبران کردند. البته منظور ما این نیست که پرینترهای جوهر‌ افشان منسوخ شده‌اند یا کاربردی ندارند. درحقیقت استفاده از پرینترهای جوهر افشان هنوز هم رایج است. اما، پرینترهای لیزری دارای سرعت بسیار بالا هستند و کاربردهای گسترده ‌تری دارند.

پرینتر استوک لیزری بر اساس نوع چاپ به دو دسته تک رنگ و رنگی تقسیم شده است. پرینترهای تک رنگ تنها از کارتریج مشکی برای چاپ استفاده می‌ کنند. در حالی که، چاپگر استوک رنگی علاوه بر کارتریج مشکی، از سایر کارتریج‌های رنگی مانند زرد، آبی و قرمز نیز بهره می ­برد.

پرینتر لیزری استوک

در صورتی که نیاز به افزایش کیفیت چاپ اسناد و مدارک متنی دارید، استوک ارزان به شما پیشنهاد می کند که از پرینترهای لیزری سیاه و سفید (تک رنگ) به جای پرینترهای جوهر افشان استفاده کنید.

چاپگر استوک لیزری به دو دسته تک کاره و چند کاره تقسیم شده است. چاپگرهای لیزری تک کاره به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها توانایی چاپ تصاویر و اسناد را دارند. به عبارت دیگر، این نوع چاپگرها توانایی کپی، فکس و اسکن را ندارند.

از سوی دیگر، پرینترهای لیزری چند کاره یا MFP علاوه بر امکان پرینت، توانایی انجام عملیات‌ های متعددی از جمله کپی، فکس و اسکن را نیز دارند. انتخاب چاپگر استوک چندکاره در واقع یک تیر و چند نشان است؛ با انتخاب یک سیستم چاپ چند کاره، نیاز به داشتن سیستم ‌های جداگانه و جای‌گیری اضافی را نخواهید داشت.

 

نکات مهم هنگام خرید انواع پرینتر استوک

اگر هدفتان از خرید پرینتر استوک راه انداختن کسب و کار است، بهتر است که به مواردی مانند نوع چاپ، انواع اتصالات پرینتر، تعداد چاپ ‌های ماهانه، سرعت چاپگر  و حتی ظرفیت سینی پرینتر دقت کنید.

به علاوه، باید به کیفیت، عملکرد و توانایی پرینتر در ارائه نتایج با کیفیت نیز توجه داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب مناسب و هوشمندانه داشته باشید.

 

سرعت چاپ

در هنگام تصمیم گیری برای خرید چاپگر استوک، حتماً به حجم و تعداد کاغذها برای چاپ دقت کنید. پرینترهایی که قادر به چاپ متن ‌های بلند در مدت زمان کوتاه هستند، برای محیط‌ های اداری مناسب. می­باشند.

نکته جالب این است که سرعت چاپ پرینترها با معیار تعداد پرینت در هر دقیقه (PPM) مشخص می ‌شود و در نظر داشته باشید که سرعت پرینت تصاویر متفاوت از چاپ متون نوشتاری است.

نکات مهم هنگام خرید انواع پرینتر استوک

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ تا چه اندازه ای برایتان مهم است؟ آیا هدفتان چاپ متون سیاه و سفید است یا تمایل دارید مدارک و اسناد خود را به صورت کاملاً رنگی چاپ نمایید؟ توجه داشته باشید، که اگر مالک یک شرکت طراحی هستید، به احتمال زیاد نیاز به چاپ رنگی با کیفیت بالا خواهید داشت. به همین دلیل، چاپگر استوک جوهرافشان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اما، در صورتی که هدفتان چاپ متون باکیفیت بالا است، حتما خرید پرینتر استوک لیزری را در نظر داشته باشید.

 

نوع اتصالات

نوع اتصال چاپگر نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب پرینتر استوک محسوب می‌شود. از میان انواع متداول اتصالات در چاپگرها، می‌توان به ورودی USB اشاره کرد. در دوران کنونی، استفاده از تکنولوژی‌های اتصال بی‌سیم مانند Wi-Fi و پورت شبکه Ethernet در دستگاه‌ های پرینتر به طرز گسترده‌ای رایج شده است. تقریباً تمامی چاپگرهای امروزی از توانایی اتصال به شبکه و USB برخوردار می‌باشند.

 

ظرفیت سینی و نوع کاغذ

ظرفیت سینی پرینتر نیز از جمله موارد مهمی است که در فرآیند خرید دستگاه چاپ، به ویژه برای ادارات یا شرکت‌های بزرگ، بایستی مورد توجه قرار بگیرد. سینی‌های چاپگر استوک در چند نوع متفاوت و برای جایگذاری انواع کاغذ با ابعاد مختلف طراحی شده‌اند. به این ترتیب، این پرینترها دارای ظرفیت بالایی جهت جایگذاری کاغذ می ‌باشند.

استفاده از سینی کاغذ با ظرفیت بالا و ابعاد بزرگ، به ویژه در دستگاه‌ های چاپ، این مزیت را دارد سرعت چاپ و گستردگی خدمات ارائه شده به مشتریان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند. بنابراین، شما می توانید  با سرعت بیشتری به نیازهای چاپی مشتریان پاسخ دهید و انواع مختلفی از مدارک را با ابعاد متفاوت چاپ کنید.

به علاوه، لازم است که بدانید سیستم پشتیبانی هر پرینتر از اندازه کاغذ، متفاوت است. بنابراین، در فرآیند خرید پرینتر استوک، به ویژه برای ادارات یا شرکت‌های بزرگ، این نکته مهم را مدنظر داشته باشید.

 

امکانات جانبی پرینتر استوک

استفاده از قابلیت ADF یکی از ویژگی‌های اساسی در پرینترهای مدرن به حساب می‌آید. ADF قسمت بالایی پرینتر است که وظیفه جابه‌جایی کاغذ به داخل دستگاه را بر عهده دارد. این جابه‌جایی کاغذ به منظور انجام چاپ یا دیگر فعالیت‌ هایی مثل اسکن یا کپی انجام می‌شود. با داشتن این قابلیت دیگر، نیازی به اسکن اسناد به صورت دستی و یا یک به یک را نخواهید داشت و می ‌توانید به طریقی سریعتر و مؤثرتر این فعالیت‌ها را انجام دهید.

امکانات جانبی پرینتر استوک

کم‌ترین ظرفیت سینی‌ ADF حدوداً 15 تا 25 صفحه است، در حالی که انواع بزرگتر آنها به ظرفیت 35 یا 50 صفحه نیز میرسند و ظرفیت پیش فرض سینی ADF حدوداً 35 یا 50 صفحه می باشد.

درنتیجه، زمان خرید چاپگر استوک می توانید با توجه به نیازتای سینی ADF مورد نظر خود را تهیه کنید. به علاوه، یکی از امکانات جانبی مهم در پرینترهای استوک، قابلیت چاپ دو رو است که باعث صرفه ‌جویی در مصرف کاغذ می ‌شود.

استوک ارزان به عنوان مرکز فروش پرینتر های دست دوم در شیراز، محصولات خود را با تضمین به مشتریان عرضه می کند. در صورتی که تمایل به خرید انواع پرینتر لیزری و جوهرافشان استوک دارید ، همین الان به وبسایت ما stockarzan.com مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *